Při komunikaci s hosty rozhodují minuty a detaily. Odměnou vám budou skvělé recenze

Komunikace je klíčem k dobrým vztahům, a pokud dokážete komunikovat správně a efektivně, tak vám to s vaším pronájmem výrazně pomůže. Pokud se chcete stát hostitelem, který se bude pyšnit hodnocením s pěti hvězdami, naučíme vás, jak s hosty komunikovat.

Komunikace je klíčem k dobrým vztahům, a pokud dokážete komunikovat správně a efektivně, tak vám to s vaším pronájmem výrazně pomůže. Navíc tak vylepšíte celkový dojem hostů z celého jejich pobytu. Pokud se chcete stát hostitelem, který se bude pyšnit hodnocením s pěti hvězdami, naučíme vás, jak s hosty komunikovat.

Pobyt vašich hostů nezačíná až při jejich příjezdu, ale již při jejich zájmu o provedení rezervace. Je nutné, abyste byli nápomocni a vždy dobře připraveni již před rezervací. Všechny byty nezávisle na cenové relaci jsou také vyhodnocovány na základě komunikace mezi majitelem a hostem ještě před provedeno u rezervací. Pokud tedy chcete, aby vaše recenze na Airbnb vypadaly co nejlépe, musíte svým hostům věnovat spoustu času a péče.

Musíte se do hostů umět vcítit, chápat jejich potřeby a najít rovnováhu mezi tím být neustále nápomocen a mezi tím, abyste hosty příliš nezatěžoval. Buďte přátelští, ale profesionální, hosté se určitě velmi rádi cítí výjimečně, ale musíte zároveň respektovat jejich soukromí a nevyvíjet na ně přílišný tlak.

Můžeme také rozlišit tři druhy otázek, které se nejčastěji objevují. Možná se vám to zdá jasné a jednoduché, ale jako hostitel musíte pochopit, že na vás a vaše rady hosté velmi spoléhají. Turističtí průvodci a Tripadvisor sice poradí, ale přeci jen, vy jako majitel víte vše lépe.

OTÁZKY TÝKAJÍCÍ SE VEŘEJNÉ DOPRAVY

Kde je nejbližší autobusová zastávka? Jak se z letiště dopravit na byt hromadnou dopravou? V jaké cenové relaci se městská hromadná doprava pohybuje v porovnání s taxislužbou? Kde se dají koupit jízdenky a jaké si máme zakoupit? Je možné platit v eurech anebo kartou?

OTÁZKY TÝKAJÍCÍ SE PROHLÍDEK A TURISTICKÝCH ATRAKTIVIT

Které z termálních lázni byste doporučil? Dají se vstupenky koupit přes internet? Co je ve městě dále k vidění? Víte o nějakých méně známých, ale hezkých místech, které bychom mohli navštívit? Kde můžeme ochutnat místní kuchyni? Je nutné si rezervovat stůl? Jak daleko je byt od hlavních památek?

OTÁZKY OHLEDNĚ BYTU

Přestože hosté mají k dispozici velmi detailní popis bytu a spotřebičů, velmi často se ujišťují, zda je k dispozici opravdu to, co nabízíte. Jako správný hostitel musíte být trpěliví a nehledě na to, že jsou tyto informace již na vašem profilu, musíte na tyto otázky zodpovídat s trpělivostí. Můžete očekávat otázky jako:

Je v bytě k dispozici fén/ ručníky/ ložní prádlo/ klimatizace/ topení? Je byt situován v klidné lokalitě? Je v budově výtah? V kterém podlaží se byt nachází? Je byt sdílený?

Platformy, které zprostředkovávají krátkodobé pronájmy jako Airbnb mají již velmi užitečnou funkci – ukládají nejčastější odpovědi, což značně usnadňuje komunikaci. Veškeré nejnutnější informace můžete shromáždit a odeslat ještě před tím, než si o ně hosté budou psát, tím pádem můžete být snadno o jeden krok napřed, což hosté jistě ocení a vám to ušetří spoustu času.

Na základě našich zkušeností jsme rozdělili komunikaci s hosty do čtyř fází:

ZPRÁVY PO PROVEDENÍ REZERVACE

Většina cestujících preferuje potvrzení o provedení rezervace ať už osobní či psanou formou obsahující informace o jejich příjezdu. Pokud hostům zašlete poděkování a vyjádříte radost z jejich provedené rezervace, určitě budou mít ohledně pobytu dobrý pocit a vy budete působit jako spolehlivý a milý hostitel.

ZPRÁVY PŘED PŘÍJEZDEM

Je vhodné, abyste hostům pár dní před jejich příjezdem zaslali připomínku ohledně jejich pobytu, ve které uvidí, že je očekáváte a vše je připraveno na jejich příjezd.

Tato zpráva může obsahovat přesnější informace ohledně toho, jak bude probíhat jejich ubytování spolu s přesným časem. Také můžete hostům poradit, jak se k vám nejlépe dostanou, případně jim nabídnout nějakou formu transportu, či zaslat kontakt na ověřenou taxislužbu. Nejlepším způsobem, jak o celém chodu bytu a aktivit v okolí informovat hosty, je skrze tištěné průvodce, které necháte na bytě volně přístupné a hosté si je mohou kdykoliv přečíst.

ZPRÁVY BĚHEM POBYTU

V této fázi je nezbytné, abyste byli vždy k dispozici. Odpovídejte na všechny dotazy, a to co nejdříve je to možné, aby hosté viděli, že je na vás spoleh a jste jim kdykoliv k dispozici. Ovšem ne každý host vás bude kontaktovat, v tomto případě je vhodné se pouze zdvořile zeptat, jestli je vše ohledně pobytu v pořádku a jestli nepotřebují s něčím pomoct.

ZPRÁVY PŘED ODJEZDEM

Doporučujeme vám, abyste den před odjezdem vašim hostům zaslali další připomínku ohledně toho jak a kdy opustit byt. Můžete se s nimi osobně rozloučit a předat klíče, nebo jim popsat, kde přesně vám klíče mají nechat. Pokud je nakonec vše v pořádku, zdvořile jim poděkujte za to, že si pro jejich pobyt vybrali právě vás a že je s radostí pohostíte znovu.

V Let Me Inn máme s komunikací s hosty dlouholeté zkušenosti a snažíme se ji neustále zlepšovat. Pokud si myslíte, že byste správu Airbnb měli raději svěřit zkušenému týmu, anebo máte zájem o jakékoliv služby, které máme v nabídce, neváhejte a kontaktujte nás.

ZAUJAL VÁS TENTO ČLÁNEK? PŘEČTĚTE SI TAKÉ:

Kontaktujte nás!

Vyplňte prosím níže uvedený formulář a my vás budeme obratem kontaktovat.
Zavolejte mi
Zaznamenali jsme vaše kontaktní informace a spojíme se s vámi během 24 hodin.
Podrobná kalkulace
Zašlete nám parametry vašeho bytu, nahrajte fotografie
a my vás následně budeme kontaktovat se zpracovanou kalkulací