Zapomeňte na maximalizaci obsazenosti. Zaměřte se raději na tržby

Zpočátku si můžete myslet, že klíčem k úspěšnému podnikání s pronájmy je mít nemovitost kompletně rezervovanou na měsíce dopředu, ale zkuste se nad tím zamyslet trochu víc. Nemyslíte si, že je lepší nastavit vyšší ceny a mít menší počet rezervací? Rádi Vám celý proces vysvětlíme. Jak to probíhá? Začneme nejprve s vysvětlováním základních a těch nejdůležitějších pojmů. Co […]

Zpočátku si můžete myslet, že klíčem k úspěšnému podnikání s pronájmy je mít nemovitost kompletně rezervovanou na měsíce dopředu, ale zkuste se nad tím zamyslet trochu víc. Nemyslíte si, že je lepší nastavit vyšší ceny a mít menší počet rezervací? Rádi Vám celý proces vysvětlíme.

Jak to probíhá?

Začneme nejprve s vysvětlováním základních a těch nejdůležitějších pojmů. Co znamená, když je vaše nemovitost „plně obsazená?“  Úplná obsazenost znamená, že je každý den v roce rezervovaný nějakým hostem. Na druhou stranu, co to znamená „mít maximální příjem?“ To znamená, že s ohledem na lokalitu, interiér, vybavení a celkovou možnou kapacitu vašeho bytu vyděláváte co nejvyšší možný obnos peněz. Zjednodušeně řečeno plně využíváte všechen potenciál vaší nemovitosti a měníte ho v zisk.

Ceny na portálu Airbnb jsou velmi pohyblivé a je jen na vás kam chcete jako majitelé směřovat. Pokud je vaším hlavním cílem zcela zaplnit každý den v roce nějakou rezervací pravděpodobně budete nabízet pronájem mnohem levněji. Na druhou stranu pokud budete pronájem nabízet neustále nepřiměřeně vysoko, s největší pravděpodobností bude prázdný s výjimkou velmi žádaných termínů jako jsou prázdniny, nový rok nebo během jiných populárních akcí, které přitahují davy lidí. Pokud se tedy rozhodnete, že svůj byt budete pronajímat pouze za vysoké ceny musíte počítat s tím, že bude ve většině času prázdný a jak obsazenost, tak vaše příjmy nedosáhnou maxima.

Co byste tedy měli dělat?

Pokud je vašim cílem maximalizace zisku a chcete potenciál vašeho pronájmu naplnit co nejvíce to jde, je nezbytné, abyste měli tu nejvhodnější ba nejlepší cenovou strategii. Je nutností, abyste neustále sledovali trh s nemovitostmi a porovnávali vaše ceny s cenami vaší konkurence v okolí. Tyto změny nejlépe zaznamenávají špičkové cenové softwary, které však nejsou nejlevnější a ne vždy si je mohou majitelé dovolit.

Co z toho plyne? Že tou nejlepší cenovou strategií je neustále ceny měnit, upravovat a zajistit jejich neustálý chod na základě aktuální poptávky. Je přece jasné, že mimo sezónu je ubytování obvykle o něco levnější, zatímco během sezóny ceny stoupají a pokud se ve vaší blízkosti budou konat nějaké mimořádné akce, ceny se kolikrát několikanásobně zvyšují. Co je tedy stav maximalizace zisku? To je situace, kdy cestující mají zájem právě o vaše ubytování i přes to, že máte ceny nastavené o něco vyšší než vaše konkurence.

Jestli usilujete o maximalizaci zisku, musíte upustit od představy maximální obsazenosti a v případě, že se už váš kalendář kompletně naplnil rezervacemi neudělali jste nejlépe, pokud vás zajímá proč, více naleznete v článku zde. Jednoduše si ale můžete sebe sami představit jako nějaké rockové hvězdy. Myslíte si, že ty nejúspěšnější dělají každý víkend průměrné koncerty? Ne, raději uspořádají ty nejlepší a jen několikrát do roka, což se jejich posluchačům musí líbit mnohem víc. Mějte na paměti tenhle příklad a uvědomte si, jestli chcete být pouze průměrní, nebo ti nejlepší.

Co dělat s volnými místy?

Mít nějaké prázdné termíny v kalendáři s vašim ubytování není nic hrozného. Naopak, během těchto dní můžete provádět nejrůznější formy oprav, renovací, změn a vylepšení, které vaši nemovitost jen vylepší (možná i zvýší příjmy) a bude se moci na chvíli vzpamatovat z neustálého používání.

Stanovit tu správnou cenu také pomáhá značně filtrovat hosty a může sloužit jako pojistka. Pokud je vaším individuálním přáním spíše ubytovávat obchodně cestující nebo například cizince, kteří do města zavítali spíš kvůli poznávání a kultuře. Přeci jenom je pravděpodobnější, že se tento typ hostů ubytuje, spíše než mladší ročníky, které zavítali především kvůli nočnímu životu a zábavě.

Máte jakékoliv další otázky? Myslíte si, že zcela nenaplňujete potenciál vaší nemovitosti a potřebujete pomoc od profesionálního týmu? Neváhejte nás kontaktovat!

ZAUJAL VÁS TENTO ČLÁNEK? PŘEČTĚTE SI TAKÉ:

Kontaktujte nás!

Vyplňte prosím níže uvedený formulář a my vás budeme obratem kontaktovat.
Zavolejte mi
Zaznamenali jsme vaše kontaktní informace a spojíme se s vámi během 24 hodin.
Podrobná kalkulace
Zašlete nám parametry vašeho bytu, nahrajte fotografie
a my vás následně budeme kontaktovat se zpracovanou kalkulací