Jak funguje Airbnb zákaznická podpora a náhrada škod?
Máte strach, že by se s vaším bytem mohlo něco stát? Chcete, aby byl váš majetek dostatečně pojištěný? Airbnb poskytuje adekvátní náhrady za způsobené škody. Pojďme se podívat na to, jaké jsou vaše povinnosti, možnosti a jak celý proces probíhá. Dle našich zkušeností víme, že se spousta majitelů nemovitostí obává, že bude jejich majetek zničen či […]
Máte strach, že by se s vaším bytem mohlo něco stát? Chcete, aby byl váš majetek dostatečně pojištěný? Airbnb poskytuje adekvátní náhrady za způsobené škody. Pojďme se podívat na to, jaké jsou vaše povinnosti, možnosti a jak celý proces probíhá.
Dle našich zkušeností víme, že se spousta majitelů nemovitostí obává, že bude jejich majetek zničen či znehodnocen, což je zcela pochopitelné. Nehody se stávají neustále, a tak je potřeba být na tuto skutečnost řádně připraven. Airbnb staví své základy na řádném pokrytí jakékoliv nežádoucí události. Jak to tedy probíhá?
Podpora
Centrum podpory a kvalifikovaný tým Airbnb je vám vždy k dispozici a je připraven odpovědět na jakékoliv otázky. Airbnb můžete kontaktovat například přes webové stránky, kde je k dispozici celá řada témat, ke kterým jsou přiřazeni ti největší profesionálové.
Centrum řešení problémů má na starosti náhrady škod a jejich vyplácení, případně i samotné podání žádostí. V nejnutnějších případech je k dispozici specialista, který má na starost komunikaci mezi majitelem a hostem a pomáhá vyřešit konkrétní problémy tou nejlepší možnou cestou. Veškerý postup není nijak komplikovaný, stačí jen vyplnit žádost a o platbu nebo vrácení peněz se už postará právě on.
Náhrada škod
Hostitelé se samozřejmě při pronájmu mají důvod obávat o jejich vlastnictví. Airbnb má pro takové situace v nabídce tzv. „záruční program“ , který hostiteli poskytne okamžitou náhradu škod a následně komunikuje už s hostem samotným, kdy řeší potřebné náhrady a další postup.
A jak to funguje?
Hostitel musí do dvou týdnů po odchodu hosta a před příjezdem dalšího předložit žádost o zaplacení způsobených škod. Následně pak host obdrží požadavek na uhrazení konkrétní částky spolu s popisem události a doloženými fotografiemi. Částka samozřejmě musí být přiměřeně vyhodnocena a být úměrná případné výměně či opravě. Pokud již byla výměna či oprava provedena je nejvhodnější zaslat i účtenku.
Hosté pak mohou buď potvrdit odpovědnost za způsobenou škodu a zaplatit požadovanou částku prostřednictvím Airbnb, anebo žádost ignorovat a platbu odmítnout.
Pokud se ale stane, že se obě strany nejsou schopné domluvit, je nutné, aby zasáhlo Airbnb. V tomto okamžiku Airbnb kontaktuje nejprve hostitele prostřednictvím e-mailu a vyžaduje podrobné ověření o poškození a vzniklé škody. Postup je velmi důkladný a vyžaduje spoustu dokumentů jako jsou účtenky a fotografie, které slouží jako důkaz. Pokud budou informace přijatelné, škoda bude uhrazena hostiteli.
Standardní lhůta přijetí úhrady je jeden měsíc. V případě, že host ponese zodpovědnost za způsobilou škodu může majitel obdržet kompenzaci i tentýž den. V některých nepříjemných případech se může řešení problému samozřejmě ještě pozdržet.
Celý proces, který Airbnb poskytuje je velmi komplikovaný a je navržený tak, aby chránil zároveň jak hostitele, tak i hosta a poskytuje bezpečné zázemí pro všechny strany.
Proč je důležitá spolupráce?
Let Me Inn na trhu s pronájmy provozuje více než 180 druhů nemovitostí a komunikace s Airbnb umožňuje jejich lepší správu. Naše velmi dobré partnerství usnadňuje každodenní práci a slouží jako záruka pro naše hosty v případě, že se během jejich pobytu stane nějaká nečekaná událost.
Máte nějaké dotazy? Potřebujete pomoct s pronájmem? Kontaktujte nás ještě dnes!